Звіт про роботу МК учителів української мови та літератури у І семестрі.
У вересні було проведено перше засідання МК на тему «Від компетентного вчителя до компетентного учня». Учителі – філологи проаналізували роботу МК впродовж 2022 – 2023 навчального року, обговорили план роботи на 2023 – 2024 н.р., ознайомилися з рекомендаціями МОН щодо організації навчально – виховного процесу у новому навчальному році, розглянули Положення про предметні методичні комісії (об’єднання) педагогічних працівників закладів середньої освіти. Учителі початкової школи поділилися досвідом роботи у НУШ під час вебінару «НУШ.Українська мова та література. 5 клас: як навчати компетентнісно?» Під час зустрічі з шкільним психологом обговорили проблему педагогічного вигоряння «Як захистити ментальне здоров’я».
Сенюта М.М. зазначила, що для кожного з нас найважливішим в житті є здоров’я. Його збереження – важлива робота. В діяльності педагогічних працівників багато різноманітних факторів, які можуть призвести до стресу, тривожності, синдрому вигорання. Доведено, що психічне здоров’я може серйозно вплинути на фізичний стан нашого організму і призвести до тяжких хвороб.
Тому дуже важливо попередити негативні емоційні стани, зберегти психоенергетичний баланс і навчитися регулювати свої емоції і поведінку. На зустрічі- тренінгу навчилися прийомів, які допоможуть зберегти ментальне здоров’я.
Також члени МК розробили план підготовки здобувачів освіти до участі в олімпіадах та мовних конкурсах, інтернет-олімпіадах, адже у нашій школі робота з обдарованими дітьми завжди в пріоритеті.
У листопаді провели друге засідання на тему «Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності особистості шляхом поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання на уроках української мови та літератури в умовах розбудови Нової української школи»
Доповідь «Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності особистості в умовах НУШ» підготувала Зозуля Г.М. Дійшли висновку, що одне з актуальних завдань сучасної школи – пошук оптимальних шляхів зацікавлення учнів навчанням, підвищення їх розумової активності, спонукання до творчості, виховання школяра як життєво й соціально компетентну особистість, здатну здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях, вироблення вмінь практичного і творчого застосування здобутих знань.
В інформаційному суспільстві фахівець повинен швидко сприймати будь-яку форму мовлення, засвоювати необхідну інформацію, створювати й вести діалоги, керувати системою мовленнєвих комунікацій у межах своєї компетентності тощо. Від багатства словникового запасу, рівня культури мови і техніки мовлення значною мірою залежать професійна майстерність, імідж та успіх особистості.
Сучасна концепція національної освіти ставить перед учителем-словесником чітку вимогу: сприяти формуванню національно-мовної особистості, яка характеризується свідомим ставленням до мови, розвиненим мовленням, мисленням, інтелектом та володіє вміннями й навичками вільно, комунікативно доцільно користуватися засобами мови – її стилями, типами, жанрами в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), тобто забезпечує належний рівень комунікативної компетності. Недостатня сформованість комунікативних умінь та навичок учнів, мотивації навчання зумовлюють посилення актуальності питання формування комунікативної компетентності.
Було проведено методичний практикум «Я роблю це так: Використання тестових технологій на уроках української мови і літератури». Члени МК обмінялися досвідом роботи. Адже на сучасному етапі розвитку освіти особливе місце посідає пошук досконалих методів вимірювання рівня навчальних досягнень учнів. Оскільки цей процес передбачає об’єктивність оцінювання знань, умінь і навичок школярів у процесі практичної діяльності, то найбільш ефективним методом є тестові технологїї.
Саме вони дають змогу мобільно перевірити, як учні засвоїли той чи інший матеріал, порівняно швидко оцінити рівень засвоєного та скоригувати прогалини у знаннях. Досить актуальним є використання тестів під час уроків української мови та літератури, адже такий метод педагогічної діяльності підсумовує досягнення учнів в опануванні відповідної теми, готує їх до ДПА та ЗНО. Розпочинати роботу над мовним матеріалом слід з опрацювання теорії. Наступним же кроком повинно стати застосування знань на практиці, а саме під час виконання тестових завдань.
Обговорили виховні заходи, уроки, проведені під час Тижня української мови та літератури.
Фітель Н.І. поділилася інформацією про «Професійну мобільність педагога. Чому вчитись змінюватися –модно?» Відповідь на це запитання узагальнили так: професійна мобільність педагога – інтегрована якість особистості, що виявляється в таких здатностях: організувати спільну діяльність з учасниками освітнього процесу відповідно до цілей і завдань сучасної освіти; успішно змінювати види діяльності або легко перемикатися з одного виду діяльності на інший у сфері освіти; ефективно впроваджувати нові технології, застосовувати методи і прийоми навчання, оволодівати освітніми інноваціями та проводити рефлексивний аналіз власних досягнень, – а також характеризується наявністю високого рівня освітньої та професійної кваліфікації, готовністю до безперервного професійного розвитку, прагненням до реалізації індивідуальної траєкторії професійного розвитку.
Отже, професійна мобільність сприяє руйнуванню психологічних бар’єрів, що перешкоджають професійній самореалізації фахівця, створює передумови для його самоосвіти та самовдосконалення, підвищення рівня професіоналізму, швидкої адаптації в новому середовищі (соціальному, освітньому, професійному тощо).
Огляд «Календар пам’ятних дат та експозиція новинок художньої та науково – методичної літератури» провела шкільна бібліотекарка Батіг М.І.
І на завершення підбили підсумки проведених олімпіад та мовно-літературних конкурсів, у яких наші учні показали гарні результати.