Висновки за результатами самооцінювання внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом “Освітнє середовище закладу освіти”.
Джерела інформації для формування висновків:
- Інтерв’ю з керівником навчального закладу.
- Інтерв’ю із заступниками з навчально-виховної роботи.
- Інтерв’ю з практичним психологом.
- Інтерв’ю з соціальним педагогом.
- Спостереження за освітнім середовищем.
- Анкетування здобувачів освіти (7-11 класів).
- Анкетування педагогічних працівників.
- Анкетування батьків .
- Вивчення документації.
Під час спостереження за освітнім середовищем з’ясовано, що у цілому у закладі створено безпечні умови навчання та праці, більшість здобувачів освіти задоволені освітнім середовищем та стверджують, що вони у закладі освіти почувають себе здебільшого у безпеці.
Загалом стан освітнього середовища закладу освіти відповідає достатньому рівню.
Територія та приміщення закладу освіти чисті та охайні. Колючі дерева та рослини, залишки будівельних матеріалів, нагромадження відходів, які можуть становити небезпеку для учасників освітнього процесу, відсутні.
Огляд усієї території щодо її безпечності для учасників освітнього процесу здійснюється щоденно. Територія закладу освіти є частково доступною для сторонніх осіб і несанкціонованого заїзду транспорту (на території школи знаходиться відділення Укрпошти), огороджена повністю та частково освітлюється у вечірній та нічний час.
Адміністрацією закладу освіти впродовж останнього року зроблено багато щодо покращення освітнього середовища: відкрили новий футбольний майданчик зі штучним покриттям, облаштовано два футбольних поля, висаджено 120 кущів квітів та більше 100 хвойних насаджень, облаштовано «Сад Перемоги» (висаджено 33 фруктових дерева), створено зелений клас, оновлено стенди, облаштовано кабінет психолога, на стадії завершення створення конференц-зали для Учнівської Спільноти тощо.
Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Навчання та інструктажі з БЖД з працівниками та здобувачами освіти проводяться згідно з чинним законодавством. У закладі освіти налагоджена системна робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності: регулярно проводяться відповідні інструктажі, розроблено алгоритм дій у разі нещасного випадку з учасниками освітнього процесу, його дотримуються усі опитані педагогічніпрацівники.
Вивчення документації, проведені спостереження за освітнім середовищем та опитування учасників освітнього процесу дають підстави стверджувати, що у закладі освіти організовано харчування для всіх учасників освітнього процесу. Організовано безкоштовне харчування учнів пільгових категорій. Більшість учасників освітнього процесу задоволені умовами харчування (батьки – 78%, учні – 70%). Адміністрація закладу вживає заходи щодо покращення умов харчування.
Кількість здобувачів освіти у Шклівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. М. Корчака не перевищує проектну потужність закладу. Керівником закладу вживаються належні заходи для забезпечення відповідного рівня організації освітнього процесу, дотримання санітарно-гігієнічних вимог.
Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу.
У школі створено інформаційний простір: забезпечено дротовий доступ до мережі Інтернет у навчальних кабінетах інформатики та бездротовий за технологією Wi-Fi в окремих приміщеннях.
Заклад освіти забезпечено комп’ютерною технікою, функціонують два комп’ютерні класи, є вільний доступ до мережі Інтернет. Встановлено інтерактивні дошки, проектори, які використовуються у освітньому процесі. З учасниками освітнього процесу проводиться просвітницька робота з питань кібербезпеки та попередження кібербулінгу. Більшість здобувачів освіти (80%) та їхні батьки поінформовані щодо безпечного використання мережі Інтернет та дотримуються загальноприйнятих правил безпечного користування нею.
У Шклівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. М. Корчака закладі реалізовані заходи із запобігання проявам дискримінації. Переважна більшість здобувачів освіти і педагогічних працівників вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним. У закладі оприлюднено правила поведінки для здобувачів освіти, спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх. Випадків булінгу у закладі освіти не зафіксовано. Педагогогічним колективом систематично проводяться виховні заходи щодо запобігання випадкам булінгу. Учасники освітнього процесу у разі потреби отримують необхідну соціально-психологічну підтримку.
У закладі освіти наявна ресурсна кімната, наявні дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами, які активно використовуються педагогами.
У закладі освіти формуються наскрізні навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки в здобувачів освіти в освітньому процесі.
Проте у школі є ряд проблем:
- територія хоча і огороджена, але частково доступна для сторонніх осіб і несанкціонованого заїзду транспорту;
- електромережа закладу є застарілою та потребує капітального оновлення;
- потребують капітального ремонту коридори, сходові клітки, їдальня;
- немає обладнаних туалетів для дітей з ООП;
- відсутній спортивний майданчик та спортивний зал для учнів початкової школи;
- застаріле обладнання в комп’ютерних класах;
- потребує покращення система Інтернет (не в усіх класах є доступ до Інтернету).
Вирішення даних проблем здебільшого залежить від зовнішнього фінансування.
Крім цього, потребують покращення:
- дотримання правил поведінки всіма учасниками освітнього процесу;
- зворотній зв’язок з батьками здобувачів освіти;
- облаштування місць відпочинку для здобувачів освіти;
- адаптованість території та приміщень до використання учасниками освітнього процесу з урахуванням індивідуальних освітніх потреб:
- вузький пандус;
- обмежений доступ на 2-й і вище поверхи для здобувачів освіти з ООП;
- використання в освітньому процесі наявного обладнання й засобів навчання для формування ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів.
Виходячи з результатів самооцінювання адміністрацією закладу освіти слід вжити окремих заходів для покращення стану освітнього середовища і створення універсального дизайну:
- Порушити клопотання перед відділом освіти про виділення коштів на заміну електромереж; обладнання спортивного майданчика для здобувачів освіти початкової школи; покращення матеріально-технічної бази школи.
- Брати участь у мікропроектах, використовувати зв’язок із громадськістю селища при вирішенні господарських проблем.
- З метою створення безпечних і нешкідливих умов навчання та праці та створення нового сучасного освітнього простору провести капітальний ремонт у коридорах, їдальні та сходових клітках.
- Переобладнати та модернізувати шкільний харчоблок.
- У туалетних кімнатах: дообладнати кабінки для дітей з ООП.
- Дооблаштувати в коридорах місця відпочинку для здобувачів освіти.
- Педагогічним працівникам:
- неухильно дотримуватися норм педагогічної етики та поваги до гідності й прав здобувачів освіти;
- максимально використовувати в освітньому процесі наявне обладнання й засоби навчання для формування ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів.
- Системному адміністратору, вчителям інформатики встановити на комп’ютерах у кабінетах інформатики програм-фільтрів, що унеможливлюють доступ до сайтів небажаного змісту.
- Бібліотекарям закладу:
- здійснювати пошук проектів та взяти в них участь з метою залучення коштів для осучаснення бібліотеки та створення нового освітнього простору;
- створити базу даних електронних книг відповідно до шкільної програми.