Звіт практичного психолога

Звіт практичного психолога Сенюти Мирослави Миколаївни за І семестр 2022-2023н.р.

          Практичний психолог керувалась нормативно-правовими документами:

  • Конституція України;
  • Закон України «Про освіту»;
  • Закон України «Про дошкільну освіту»;
  • Законів України: «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», «Про інноваційну діяльність»;
  • Конвенція ООН про права дитини;
  • «Національна доктрина розвитку освіти»;
  • Наказ МОН України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337 «Положення про психологічну службу»;
  • Методичних рекомендацій лабораторії навчально-методичної лабораторії практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
  • Концепція розвитку психологічної служби системи освіти України;
  • Етичний кодекс практичного психолога;
  • Лист МОНУ від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі світи та попередження і протидії булінгу (цькуванню)»;
  • Лист МОНУ від 05 серпня 2020 року №1/9-420 «Щодо організації загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»;
  • Лист МОНУ №1/9-385 від 20.07.2020 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»;
  • Лист ІМЗО від 27.07.2020 №22.1/10-1495 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти на 2020/2021 н.р.»;
  • Лист МОНУ від 28.08.2020 №1/9-490 «Щодо створення безпечних умов організації освітнього процесу 2020/2021 навчальному році»;
  • Лист МОНУ від 02.08.2022 №1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році».
  • Статут закладу освіти;
  • Стратегія закладу освіти.

 

          Мета: спрямування на побудова повноцінного освітнього простору, де збалансовані тенденції до самореалізації, саморозвитку, самозбереження, формування цілісної картини світу, життєвої компетентності базису особистісної культури.

           Робота практичного психолога спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей учнів, на створення умов для повноцінного та гармонійного розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу. Протягом семестру фахівець  намагалась забезпечувати своєчасне вивчення психічного та фізичного розвитку учнів, мотивів їхньої поведінки і навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання. Особливу увагу звертала на формування навичок здорового способу життя. Здобувачі освіти, батьки та педагоги обізнані з номерами телефонів Національної дитячої “Гарячої лінії”.  Систематично проводились бесіди із педагогами щодо розв’язання конфліктних ситуацій, розвитку таких якостей, як  співчуття, поваги та толерантне ставлення один до одного.

          Однією з професійних компетентностей практичного психолога відповідно до профійного стандарту є здатність до самооцінювання власної професійної діяльності, яка передбачає знання відповідних інструментів та особливостей їх практичного застосування для визначення власних потреб у професійному розвитку та самоосвіті. Одним із таких напрямків є супервізія, як складова складова рефлексивної позиції психолога.  З метою підвищення професійного рівня і розвитку творчого потенціалу прийняла участь у міському етапі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми». Авторська програма »Резильєнтність педагога як профілактика стресу в умовах війни »Дозволь собі радіти»», апробована та стала переможцем.

          З метою збереження психічного здоров’я та формування життєстійкості учасників освітнього процесу у часі пандемії та в умовах воєнного стану фахівцем ЦПРПП ознайомлено з сучасними  новітніми  методами  та прийомами саморегуляції, формування життєстійкості, запобігання стресу. Вказані методи та прийоми  використовую  у  роботі  із здобувачами освіти, педагогами, батьками, для власного самовдосконалення та запобігання вигоранню. Пройшла курси підвищення кваліфікації в УКУ на тему «Навчання фахівців громад на тему психосоціальної підтримки в кризових умовах», де ознайомилася з вищезгаданими прийомами  для покращення власної життєстійкості та допомоги дітям, педагогам, батькам з якими працюю.

 Отримані знання та компетенції  використала у роботі:

  • 20 жовтня 2022 року за підтримки голови консультативно-координаційного центру Львівщини Галини Бордун для 25 керівників закладів освіти та 25 практичних психологів і соціальних педагогів Яворівської ТГ командою медико-психологічної служби Львівщини Тетяною  Ковальчук та Мирославою  Сенютою   проведено семінар-тренінг щодо розвитку психологічної пружності педагогів під час військових дій. Модератори надали керівникам закладів та працівникам психологічної служби  інформацію та провели практичні вправи щодо дій під час панічних атак, стану ступору, стресу. Було проінформовано  про дії педагогічних працівників в укритті, під час сигналів  «Повітряна тривога», «Відбій повітряної тривоги». Проведено обмін досвідом, релаксаційну вправу. Семінар-тренінг мав навчальне, практичне значення. Зустріч була насичена позитивними емоціями, враженнями.
  • У приміщенні катехитичного класу церкви св.Юрія із педагогами закладу освіти відбувся психологічний семінар на тему: »Розвиток навичок стійкості педагогів в умовах воєнного стану». У цей нелегкий час дуже важливо турбуватися про себе, адже ресурсний стан легше підтримувати, ніж відновити!!! Необхідно, перш за все, берегти себе, щоб краще піклуватися про інших.

          Робота практичного психолога була організована згідно плану роботи на 2022- 2023 н.р. та  проводилась за напрямками: діагностика, профілактика, корекція, просвіта, консультування.

 

          Діагностична робота. Протягом І семестру  була проведена організація адаптаційного періоду  із здобувачами 1-их та  5-тих класів, психологічний супровід,  проведена діагностика психологічної готовності першокласників та п’ятикласників до шкільного навчання.

  • Спостереження;
  • Тест креативності Торренса;
  • Методика визначення мотивації школяра до навчання в школі (за Н.Г. Лускановою);
  • Методика незакінчених речень ( Д.Сакса, С. Леві)

          Консультаційна робота проводилась у формі групових та індивідуальних консультацій для здобувачів освіти, батьків і вчителів.  З боку здобувачів освіти: взаємовідносини з однолітками, життя  в умовах війни, адаптація до нового колективу,  взаємовідносини в сім’ї.  Проводились бесіди про жорстокість та насильство, про правила поведінки на уроках.

          Профілактична та просвітницька робота.  Просвітницька робота психолога проводилась із здобувачами освіти:

  • “Вільний час – простір для розвитку здібностей” – на дану тематику проведена профорієнтаційна бесіда із здобувачами освіти 9-А, 9-Б, 9-В, 11-А, 11-Б класів. Практичний психолог спрямовувала та заохочувала дітей до позитивної діяльності, підвищення культурного рівня, фізичного удосконалення, саморозвитку. Під час бесіди діти склали індивідуальну асоціативну карту соціальних зв’язків, пройшли анкетування ” Мій вибір”, переглянули відео  “Мистецтво бути собою”;
  • За участі фахівців ДНЗ «Художнє професійно-технічне училище ім. (Й.П. Станька» ЗНВР Плесак С. М,  практичного психолога Покрищук М.О) та Новояворівського МРЦ (Гнатушок І.М.) відбулися профорієнтаційні онлайн-зустрічі для дев’ятикласників. Метою  профорієнтаційних уроків було ознайомлення із наявними професіями та давніми традиціями Яворівщини: яворівським розписом та різьбою.
  • 18 жовтня – у Європейський день боротьби з торгівлею людьми, щоб підкреслити важливість даного питання та з метою запобігання і профілактики торгівлі людьми психолог провела інформаційно- просвітницьку годину спілкування із одинадцятикласниками. Підлітки переглянули соціальний ролик  ” Зупини торгівлю з людьми” та відео             ” Торгівля людьми: питання та відповіді”;
  • Психологічні та інформаційні хвилинки;
  • Психологічні години «Стресостійкість та життєстійкість в умовах війни»
  • Разом із класними керівниками із батьками п’ятикласників провела батьківські збори на тему «Адаптація здобувачів освіти до нових умов навчання», під час яких надала рекомендації щодо успішної адаптації здобувачів освіти.
  • Бесіди із здобувачами освіти  про жорстокість, насильство;
  • Опитування «Насильство та його прояви в дитячому середовищі» з використанням сервісу Google forms;
  • З 4.11-18.11.2022р. у рамках Тижня толерантності, із здобувачами освіти була проведена бесіда-міркування «Толерантна людина-це….».

          Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота:

  • Корекційно-розвиткові заняття з дітьми з особливими освітніми потребами;
  • Розвивальні заняття із дезадаптованими здобувачами освіти за авторською програмою «Перший раз у перший клас».
  • Індивідуальні корекційні заняття із здобувачами «групи ризику».

          Приймала участь у засіданні педагогічної ради:

Доповідь на тему «Адаптація здобувачів освіти 1-их та 5-их класів до навчання в умовах НУШ»