Про результати моніторингу оцінки якості освітніх та управлінських процесів


ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВОЯВОРІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Шклівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів
імені Мар’яна Корчака
Новояворівської міської ради

НАКАЗ

24.01. 2024       смт Шкло             №

Про результати моніторингу оцінки
якості освітніх та управлінських процесів

Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, положення Національного стандарту ДСТУ І8О 9000:2015 (І8О 9000:2015, ГОТ) «Системи управління якістю, з метою проведення самооцінювання діяльності педагогічних працівників закладу освіти, проведено моніторинг якості освітніх та управлінських процесів, проаналізовано вимоги щодо стратегії розвитку та планування діяльності закладу освіти, формування відносин довіри у колективі, прозорості, дотримання етичних норм. Вивчено стан кадрової політики та можливості професійного розвитку педагогів; порядок прийняття управлінських рішень, стан взаємодії з місцевою громадою, сформованість та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності, функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
В процесі моніторингу переглянуто і проаналізовано дотримання таких документів: Стратегію розвитку на 2021-2025 рр., Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність.
Проведено опитування учасників освітнього процесу:
1.Результати опитування показали, що тематика для професійного зростання обрана на найближчі 5 років різноманітна, враховано:
 законодавче забезпечення освітнього процесу;
 методичні аспекти викладання предмету;
 форми організації освітнього процесу;
 профілактика та прояви девіантної поведінки;
 безпечне освітнє середовище;
 формування у здобувачів освіти громадянських компетентностей;
 використання ІКТ в освітній діяльності;
 ділове українське мовлення.
2.Вчителі підвищували кваліфікацію за такими формами: в 2021, 2022 рр. всі вчителі пройшли навчання за кошти державного бюджету щодо викладання в класах НУШ, предметні курси в ЛОІППО згідно перспективного плану. Вчителі відвідували семінари, конференції, вебінари, тренінги, майстер-класи. Займались самоосвітою, навчалися на он-лайн курсах.
3.Відповідно опитування адміністрація закладу освіти створила умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх атестації, добровільної сертифікації. Підвищувати професійну компетентність не заважає ніщо.
4.Для розроблення календарно-тематичного планування вчителі використовують зразки, що пропонують фахові видання, рекомендації МОНУ, досвід колег, власний досвід. Календарно-тематичне планування розроблено з урахуванням компетентнісного підходу на засадах академічної доброчесності.
5.Вчителі надають здобувачам освіти всебічну підтримку в навчанні: розвивають у здобувачів освіти впевненість у своїх здібностях, організовують процес розвитку компетентностей, консультують (у тому числі і батьків) при виконанні завдань, проводять додаткові заняття, індивідуальні заняття, застосовують у процесі навчання сучасні форми, використовують ІКТ, інтернет-ресурси, створюють наочність, готують до ДПА, створюють проєкти, впроваджують творчі та пошукові завдання.
6.Для оцінювання здобувачів освіти використовують поточне оцінювання, формувальне оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання.
7.Вчителі інформують дітей та батьків про критерії оцінювання на початку навчального року, розміщують критерії оцінювання на сайті, інформують здобувачів освіти перед вивченням кожної теми, пояснюють індивідуально. В кожному класі розміщено леп буки з критеріями оцінювання окремих видів робіт.
8.Щоб запобігти випадкам порушень академічної доброчесності знайомлять здобувачів освіти з основами академічної доброчесності, проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності, на заняттях дають такі завдання, які унеможливлюють списування, використовують методичні розробки щодо формування академічної доброчесності, пояснюють її необхідність, розробляють диференційовані завдання, знайомлять здобувачів освіти з основами авторського права, брали участь у розробці Положення про академічну доброчесність, проводять бесіди, години спілкування щодо формування академічної доброчесності, навчають дітей бути самостійними та ініціативними, навіть помилкові відповіді є не провалом у навчанні, а стимулом до пізнання нового, розкривають значущість норм академічної доброчесності.
9.Власний педагогічний досвід поширюють шляхом розміщення публікацій на сайті закладу, висвітлення на освітніх он-лайн платформах, виступають на конференціях, готують презентації на виставки, проводять майстер-класи, публікуються у фахових виданнях.
10.В закладі практикують мотиваційні заходи – об’єктивність оцінювання професійної діяльності, винагороди матеріальні та моральні.
11.Психологічний клімат у закладі освіти сприяє співпраці педагогів.
12.Керівництво закладу освіти розробило правила поведінки. У закладі освіти реагують на звернення про випадки булінгу. У закладі освіти проводять роботу з попередження булінгу.
13.Керівництво закладу відкрите для спілкування. Керівництво закладу освіти і педагоги співпрацюють і забезпечують зворотній зв’язок щодо їх співпраці. Керівництво враховує пропозиції щодо якості освітнього процесу. Керівництво підтримує ініціативу педагогічних працівників щодо розвитку закладу освіти.
Враховуючи результати моніторингу та опитування

НАКАЗУЮ:

1.Проаналізувати на засіданні педагогічної ради результатами самооцінювання та прийняти рішення щодо вдосконалення освітніх та управлінських процесів у закладі освіти.
2.При потребі внести зміни у Стратегію розвитку закладу, враховуючи результати самооцінювання, специфіку та умови діяльності закладу освіти, засади державної політики у галузі освіти, нормативно-правові акти, які регулюють діяльність закладу освіти, оприлюднити її на сайті закладу освіти.
3.Здійснювати детальний аналіз річного плану закладу з метою внесення коректив.
4.Кожного року проводити самооцінювання якості освітньої діяльності.
5.Формувати відносини довіри, прозорості, дотримання етичних норм, зокрема, налагодження комунікації між учасниками освітнього процесу.
Постійно.
6.Систематично розглядати на засіданнях педагогічної ради, методичних комісій питання дотримання педагогами та здобувачами освіти норм академічної доброчесності.
Постійно.
7.Плануванн інформаційних та просвітницьких заходів для формування негативного ставлення до корупції учасників освітнього процесу.
8.Враховувати думку учнів при розробці розкладу навчальних занять.
Постійно.
9.Продовжувати розбудовувати Стратегію розвитку закладу освіти відповідно до засад державної політики у галузі освіти, статуту, чинного законодавства та нормативно-правових актів, які регулюють діяльність закладу освіти.
10.Педагогічним працівникам та адміністрації закладу врахувати висновки, отримані за результатами самооцінювання, використовувати їх під час роботи закладу освіти на наступний навчальний рік
11.Адміністрації під час розбудови стратегії розвитку закладу освіти продовжувати враховувати потреби та запити педагогічних працівників та здобувачів освіти.
12.Надавати здобувачам освіти підтримку у навчанні. Працювати з дітьми, які мають початковий рівень навченості, шукати шляхи покращення успішності здобувачів освіти.
Постійно. Педпрацівники.
13.Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор       Ольга ДУБИК

З наказом ознайомлені на засіданні педагогічної ради 24.01.2024.